Kérdése van? Hívjon minket! +36-20/417-6567
Kiadványunk azoknak a műveknek a rövid tartalmát, elemzését tartalmazza, amelyeket az iskolák 9-12. osztályaiban kötelező olvasmányként adnak fel. A válogatást a legújabb, 2020-tól érvényes Nemzeti alaptanterv és az illeszkedő kerettantervek alapján állítottuk össze. Kötetünk abból a célból született, hogy segítséget nyújtsunk a diákoknak a kötelező olvasmányok feldolgozásában. Nem az a szándékunk, hogy a tanulókat arra sarkalljuk, hogy ne olvassák el a kiadványunkban szereplő műveket. Azt szeretnénk, ha a tartalomismertetések a könyvélmény felelevenítését szolgálnák, az elemzések pedig további szempontokat adnának az értelmezéshez. A kötet minden része jól felépített, könnyen átlátható rendszeren alapszik. Milyen a felépítése? Először a szerző életéről adunk rövid áttekintést, majd főbb műveit soroljuk fel. Ezután segítünk elhelyezni az adott írást az életműben. A cselekmény rövid vázával és a főbb szereplők jellemzésével folytatjuk a kötelező olvasmány feldolgozását. A következő lépést az elemzés és a műhöz kapcsolódó feladatok jelentik. Az érettséginek megfelelően szövegértési feladatot is kapcsoltunk az egyes művekhez. A tanulást és az olvasmányok megértését kívánjuk segíteni azzal, hogy a műből vett szövegrészletekhez szövegértési kérdéssorokat adunk. Ezek minden esetben az elemzés szempontjából kulcsfontosságúnak tekinthető tényezőkre irányítják a tanulók figyelmét. Végül pedig érdekességekkel szolgálunk az egyes alkotásokhoz kapcsolódóan, egyrészt ezzel is szeretnénk felébreszteni a tanulói kíváncsiságot, másrészt pedig olyan társművészetekre kívánjuk felhívni a figyelmet, mint a színjátszás és a film.