Ez a füzet a sziszegő hangok gyakorlásához nyújt segítséget. A terápia azon szakaszában használható, amikor a logopédus a hangot már kialakította, differenciálta, s magánhangzó kapcsolatokban rögzítette a beszédhibás gyerekkel, tehát a szavakban, mondatokban, mesékben történő alkalmazás következik. A füzet összeállításánál figyelembe vettük a gyermekek életkori sajátosságait, a logopédiai módszertan alapelveit és a rajzolhatóságot. Minden hang bevezetésekor a hívókép mellett a szájkép és a betű is szerepel, majd az automatizálást szolgáló képek következnek. Minden lap alján felsoroljuk a szókészletet is. Így a kisiskolásoknak külön lépés lehet a szókép elolvasása, egyeztetése a képpel, ill. a szó leírása a kép alá. A hallási figyelem fejlesztésénél a logopédus által kiejtett szavakról a gyermekeknek kell megállapítani, hogy melyik gyakorolt hang fordul elő bennük. A hangnak megfelelő hívóképeket, artikulációs szájképet, betűt elhelyezhetjük a megfelelő képen. Ezután olvashatjuk a hívóképeket vagy szájképeket: sz, s, sz... Ha a gyermek már valamelyik hang kiejtésére képes, megnevezheti azokat a képeket, amelyekben a hang előfordul. A szóanyagot úgy válogattuk össze, hogy lehetőség nyíljon a gyermek szókincsének bővítésére. Ily módon kiemelt fejlesztési feladat - az ismeretlen szavak esetében - a szómagyarázat segítségével az adott fogalmak beépítése a gyermek aktív szókincsébe. Iskoláskorú tanítványainkkal használhatjuk a Magyar Értelmező Kéziszótárat is. A képanyag sokféleképpen szolgálhatja a beszédhibás gyermek fejlesztését (nemcsak a szűken vett hangjavítás területén), a logopédus találékonyságától függően.